» Poprzednia strona szkoły «
Witamy na naszej stronie!
tarcza_1
Najważniejsze informacje

Aktualności

Nasi uczniowie w Weinstadt

" Przyjaźń polsko-niemiecka po „szwabsku”.

Wystarczył tydzień, by oddaleni od siebie o 820 km  nastolatkowie z niemieckich i polskich szkół zbliżyli się do siebie i nawiązali przyjaźnie. 20 września grupa międzychodzkich licealistów wyruszyła do Weinstadt, miasta partnerskiego, na wymianę międzyszkolną. Po 10 godzinach podróży szybkim pociągiem ICE i koleją podmiejską, dotarliśmy do  Endersbach, gdzie na dworcu  czekali na nas  niemieccy partnerzy wraz z rodzinami. Tutaj zaczęła się prawdziwa przygoda. Organizatorzy wymiany, nauczyciele z Remstal Gimansium,  wypełnili nam każdy dzień ciekawymi zajęciami. Mieliśmy okazję poznać kulturę, zwyczaje oraz kuchnię ”szwabską”. Byliśmy bowiem w Badenii-Wirtembergii ( Baden-Württemberg) rejonie Niemiec  zwanym Szwabią. Podczas tygodnia pełnego wrażeń odwiedziliśmy Stuttgart, okoliczne miasta, a także położone na granicy niemiecko-szwajcarsko-austryjackiej, Jezioro Bodeńskie. Braliśmy udział w zajęciach praktycznych  w piekarni i własnoręcznie wyrabialiśmy  precle. Odbyliśmy rejs statkiem wycieczkowym po Jeziorze  Bodeńskim, zwiedziliśmy muzeum Zeppelina i  muzeum  Mercedesa. Wieczory spędzaliśmy z niemieckimi przyjaciółmi wypełniając czas grillowaniem, wspólną zabawą i konwersacją, głównie w językach angielskim i niemieckim. Pobyt w Weinstadt zakończyła uroczysta kolacja, w której uczestniczyła młodzież, rodzice i nauczyciele z obu szkół. Podsumowaniem wieczoru był  koncert uczniów z Remstal Gimnasium oraz występ naszego,  szkolnego zespołu Jałowiec.

Wymiana była doskonałą okazją do sprawdzenia swoich umiejętności językowych i nawiązania kontaktów. Z pewnością część uczniów dalej będzie korespondować ze swoimi partnerami, a może nawet zorganizują kolejne spotkania. Po 12-godzinnym powrocie do domu wszyscy  jednogłośnie stwierdziliśmy, że było wspaniale i na pewno chcemy tam wrócić. Termin ”Szwab  zupełnie zmienił dla nas swoje pierwotnie negatywne znaczenie. Gorąco zachęcamy do udziału w wymianach uczniowskich.

Pragniemy podziękować Fundacji Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży za       dofinansowanie  naszego pobytu w Niemczech.