» Poprzednia strona szkoły «
Witamy na naszej stronie!
tarcza_1
Najważniejsze informacje

Aktualności

Nasza uczennica w Brukseli w Parlamencie Europejskim

Zanim znalazłam się w Brukseli, odbyłam długą podróż autobusem , wraz z innymi laureatami europejskich konkursów z całej  Wielkopolski, już w autokarze zawiązały się pierwsze znajomości.

Do Europejskiej stolicy dojechaliśmy we wczesnych godzinach popołudniowych. Po przerwie przeznaczonej na zakwaterowanie się w hotelu wyruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Bruksela uwiodła nas architekturą oraz swoim międzynarodowym charakterem. Wycieczkę zakończyła kolacja w greckiej restauracji na rynku.

Drugi dzień upłynął nam pod znakiem instytucji  unijnych. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzin w Biurze Informacyjnym Województwa Wielkopolskiego, następnie udaliśmy się do Parlamentarium, gdzie można śledzić historię jednoczenia się Wspólnoty Europejskiej później, podczas  wizyty w Parlamencie Europejskim i spotkania z panią poseł Sidonią Jędrzejewską, mieliśmy okazję dowiedzieć się na czym polega praca europosła. Po spacerze przez dzielnicę instytucji europejskich udaliśmy się na kolację, gdzie skosztowaliśmy brukselskiego specjału, jakim niewątpliwie jest drób w sosie wiśniowym.

Trzeciego dnia wybraliśmy się poza granice miasta, do położonej o kilka dziesiąt kilometrów od Brukseli malowniczej Brugii, lecz nim to się stało gościliśmy w polskiej ambasadzie przy Unii Europejskiej, gdzie wysłuchaliśmy wykładu na temat działań tej instytucji. Dzień został zwieńczony przez uroczystą kolację z  panią poseł.

Wyjazd do Brukseli zostanie mi w pamięci na długie lata, dlatego zachęcam Was, uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Międzychodzie do brania udziału w konkursach, jakie są organizowane w naszej szkole.